wróc do listy wiadomości

Tarcza Antykryzysowa

2020-04-03 12:47:13

Szanowni Państwo, ochrona zatrudnienia oraz zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach to główne cele pakietu regulacji, które składają się na Tarczę Antykryzysową. Regulacje te weszły w życie 1 kwietnia br. Przedstawiamy skrótowe zestawienie informacji na temat wsparcia realizowanego przez ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Szanowni Państwo,
ochrona zatrudnienia oraz zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w  firmach to główne cele pakietu regulacji, które składają się na Tarczę Antykryzysową. Regulacje te weszły w życie 1 kwietnia br. Przedstawiamy skrótowe zestawienie informacji na temat wsparcia realizowanego przez ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.


Samozatrudniony (nie zatrudnia pracowników)


 ·    Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,
 ·    Świadczenie postojowe
 ·    Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).

 

Zleceniobiorca + wykonawca dzieła


 ·    Świadczenie postojowe
Płatnik składek, który zgłosił do ubezpieczeń społecznych mniej niż 10 ubezpieczonych
 ·    Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,
 ·    Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).

 

Każda firma


 ·    Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
Aby otrzymać wsparcie z ZUS, w ramach „tarczy antykryzysowej”, trzeba złożyć odpowiedni wniosek. Są one dostępne na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i na stronie www.zus.pl. Wnioski można złożyć drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem poczty, osobiście w placówce ZUS - do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa”, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.

Po szczegóły zapraszamy na zus.pl

 

Kontakt telefoniczny z ZUS

 

  • specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15:

- 22  290 87 01   
     -  obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji;
    - o bsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w  związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;
- 22  290 87 02; 22  290 87 03
- obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
- ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22  560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.

 

Ogłoszenia