Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z wyborami
do Parlamentu Europejskiego dnia 26 maja 2019 r.
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO”), informujemy, że:
Administratorami są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
2. Wójt Gminy Przeciszów, który ma siedzibę w Przeciszowie (32-641) przy ul. Podlesie 1– administruje danymi w zakresie przetwarzania danych osobowych w dokumentacji papierowej i bazie danych rejestru wyborców prowadzonej przez ewidencję ludności.
Dane kontaktowe do Administratorów:
1. Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt lub pisemnie na adres siedziby administratora.
2. Z administratorem – Wójtem Gminy Przeciszów można się skontaktować poprzez adres e-mail: gmina@przeciszow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
1. Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
2. Administrator – Wójt Gminy Przeciszów wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@przeciszow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cel przetwarzania danych osobowych:
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wykonywania zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2018 r. poz. 754, 1000 i 1349 oraz z 2019 r. poz. 273), czyli w celu prowadzenia rejestru wyborców, który służy do sporządzenia spisów wyborców uprawnionych do udziału w wyborach i referendum oraz obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.
Odbiorcy danych:
Spisy wyborców zawierające dane osobowe przekazywane są Okręgowym Komisjom Wyborczym w dniu głosowania uczestniczącym zgodnie z przepisami prawa w procesie wyborczym.
Okres przechowywania danych:
Dane osobowe będą przechowywane przez okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67).
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
Prawa podmiotów danych:
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz uzupełnienie niekompletnych danych i prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
Prawo wniesienia skargi:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Źródło pochodzenia danych:
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
- Organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego;
- Organ gminy wydający decyzje o wpisaniu do rejestru wyborców;
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych:
Podanie przez Pana/Panią danych osobowych gromadzonych w dokumentacji jest wymogiem ustawowym - wynika z ustawy Kodeks wyborczy.